کشف سرامیک بهسرام کاشان از جنس طلا برای دوره قاجار

کلمه سرامیک بهسرام کاشان ریشه یونانی دارد به معنی خاک سفالگر یا سرامیک روز. امروزه از سرامیک برای تخلیه طیف وسیعی از سیلیکات ها، اکسیدهای فلزی و سایر ترکیبات استفاده می شود. محصولات رسی رایج ترین و مناسب ترین نمونه از مواد سرامیکی هستند.

خواص عمومی سرامیک:

سرامیک ها سخت و شکننده و بی شکل غیر کریستالی یا براق هستند این پیوندها توسط پیوندهای یونی و کووالی nt به هم متصل می شوند، در نتیجه در این پیوند هیچ الکترون آزاد در ساختار آنها وجود ندارد که آنها را عایق حرارتی و الکتریکی می کند.

در دمای پایین به صورت الاستیک تغییر شکل می دهند. در حالی که همان ماده ممکن است در برخی شرایط تنش دیگر تحت جریان ویسکوز قرار گیرد.
طبقه بندی سرامیک ها: بر اساس ساختار داخلی، سرامیک ها را می توان به سه نوع طبقه بندی کرد.

محصولات رسی:
خاک رس با مقدار مناسب آب دارای درجه انعطاف پذیری بالایی است. این خاک رس ها را می توان به هر شکلی درآورد. این قالب ها هنگام خشک شدن و سوزاندن استحکام خوبی دارند. اشکال عمده ای که در آنها از محصولات رسی به عنوان مصالح ساختمانی استفاده می شود عبارتند از:

یک ماده نسوز ماده ای است که می تواند استحکام خود را در دمای بالا حفظ کند. می توان از آنها به عنوان پوشش کوره ها، کوره ها، زباله سوزها و راکتورها استفاده کرد. اکسیدهای آلومینیوم، سیلیکون و منیزیم مهمترین مواد مورد استفاده در ساخت دیرگدازها هستند.

شیشه : این ترکیب ساده نیست بلکه ترکیبی از چندین ترکیب است. مخلوطی از تعدادی سیلیکات فلزی است. آمورف، شفاف یا نیمه شفاف است. همچنین می توان آن را به عنوان یک محلول فوق سرد جامد از سیلیکات های فلزی مختلف با ویسکوزیته بی نهایت تعریف کرد.