مردی شهریه مدرسه پسرش را با فروش بطری پت آب معدنی می دهد

ارزیابی های اقتصادی از اثربخشی قبوض بطری پت آب معدنی نشان داده است که هر چه هزینه سپرده بالاتر باشد، تعداد ظروف برگشتی بیشتر است.

. قبوض بطری به طور گسترده ای نرخ بازیافت ظروف نوشیدنی را افزایش می دهد و بر رفتار مصرف کنندگان تأثیر می گذارد.

با این حال، در برخی ایالت‌های ایالات متحده، مقاومت سیاسی و مخالفت‌های صنعت نوشیدنی چالش‌هایی را برای اجرای سیستم‌های سپرده ایجاد می‌کند.

روش های جمع آوری در دستیابی به کاهش آلاینده و کیفیت نهایی PET بازیافتی قابل توجه است [24،25]. برنامه‌های جمع‌آوری سپرده و حاشیه فقط تا حدی همپوشانی دارند.

 

برنامه های جمع آوری حاشیه، مواد قابل بازیافت خانوار را پوشش می دهد که تحت پوشش برنامه های سپرده گذاری نیستند. برنامه‌های سپرده، کانتینرهای سپرده را از مکان‌هایی که ممکن است توسط مجموعه‌های کناری ارائه نشوند، بازیابی می‌کنند.

انگیزه این برنامه‌های جمع‌آوری به حداقل رساندن مشکل زباله جامد و ایجاد راه‌هایی برای بازیابی مواد قابل بازیافت است.

فن آوری بازیافت به عنوان جایگزینی برای دفع سنتی در محل های دفن زباله توسعه یافته است.

ارزش PET را می توان با چهار روش اصلی بازیابی کرد: اولیه (اکستروژن مجدد)، ثانویه (مکانیکی)، سوم (شیمیایی) و چهارتایی (بازیابی انرژی).

هر روش مزایا و معایب خود را از نظر هزینه، کیفیت و ردپای محیطی ارائه می دهد.

اکستروژن مجدد یک فرآیند بازیابی است که در مبدل (محل تولید بسته‌بندی پلاستیکی) برای جمع‌آوری زباله‌های داخل کارخانه اتخاذ می‌شود.

قراضه های آلوده به پوسته خرد شده و با مواد بکر مخلوط می شوند یا به عنوان یک ماده درجه دوم (اما غیر آلوده) برای استفاده های قالب گیری متناوب جدا می شوند.

مواد بازیافتی پساصنعتی (PIR) به عنوان PCR در نظر گرفته نمی شوند، زیرا مواد هرگز قبل از بازیابی به دست مصرف کننده نمی رسند.

بازیافت مکانیکی یک روش بازیافت مرسوم است. پس از اینکه ظروف پلاستیکی دسته بندی و از آلاینده های مرتبط جدا شدند، شسته و خشک شدند.

آنها آسیاب می شوند (ورقه پوسته می شوند)، ذوب می شوند و با اکستروژن مجدداً به گلوله های پلاستیکی تبدیل می شوند. این فرآیند ماهیت شیمیایی مواد پلیمری را تغییر نمی دهد.