مردی برای خرید کفش چرم مردانه آفاق زندگی خود را از دست داد

“در کفش چرم مردانه آفاق دیگری”: فناوری همه جانبه برای یادگیری اجتماعی و عاطفی

امروزه استفاده فزاینده ای از فناوری های تعاملی در کلاس درس و محبوبیت فزاینده استفاده از محیط های مجازی به عنوان وسیله ای برای درگیر کردن دانش آموزان در زمینه های حسی غنی برای اشکال تجسم یافته تر یادگیری تجربی وجود داشته است.

به طور خاص، واقعیت مجازی (VR) یا محیط‌های مجازی فراگیر (IVEs) که توسط نمایشگرهای روی سر (HMDs) تسهیل می‌شوند در آموزش محتوای موضوعی مانند تاریخ، جغرافیا و علم استفاده شده‌اند.

این مقاله یافته‌های یک مطالعه اکتشافی از فناوری همهجانبه، به‌ویژه محیط‌های مجازی فراگیر (IVES)، با هدف یادگیری اجتماعی و عاطفی (SEL)، در چارچوب درس‌های شخصیت و شهروندی در کلاس درس سنگاپور ارائه می‌کند.

شایستگی های اجتماعی و عاطفی (SEC) مورد بررسی در این پروژه به طور خاص همدلی و چشم انداز و تصمیم گیری مسئولانه بود.

این مطالعه شامل نمونه‌ای متشکل از 75 دانش‌آموز از گروهی از دانش‌آموزان در یک مدرسه سنگاپور بود که میانگین سنی آنها 15 سال بود. دانش آموزان به طور تصادفی به سه شرایط درمانی تقسیم شدند.

IVEs، شبیه سازی ذهنی با قلم و کاغذ و مشاهده ویدئو. هر درمان شامل یک سناریوی مشکل است که از دیدگاه اول شخص گفته می شود و شامل معضلی اجتماعی و اخلاقی است که جوانان امروزی با آن روبرو هستند.

از طرح شبه آزمایشی، پیش آزمون پس آزمون، طرح گروهی غیرمعادل استفاده شد و مطالعه از روش ترکیبی برای جمع آوری داده ها استفاده کرد.

یافته‌ها نشان می‌دهند که IVE لزوماً مؤثرتر از رویکردهای «قلم و کاغذ» و مشاهده ویدیو برای آموزش SEC نیستند، اما می‌توانند دیدگاه‌گیری و همدلی را برای درصد بالاتری از دانش‌آموزان تسهیل کنند.