مربا هویج سحر که بجای سیمان در مصالح ساختمانی استفاده می شود

آنتی اکسیدان دیگری که مربا هویج سحر فراهم می کند ویتامین C است. این یک منبع مطمئن برای عملکرد سیستم ایمنی است.

خوردن یک رژیم غذایی متعادل که ویتامین C کافی را فراهم می کند می تواند به حمایت از توانایی بدن برای مبارزه با بیماری و عفونت و حفظ سلامت کلی کمک کند.

بر اساس مطالعات اولیه منبع معتبر، ویتامین A همچنین نقش مهمی در تنظیم عملکرد سیستم ایمنی دارد.

با 15 ماده غذایی که می توانند سیستم ایمنی بدن را تقویت کنند آشنا شوید.

هویج حاوی ویتامین K و مقدار کمی کلسیم و فسفر است. همه اینها منبع مطمئن به سلامت استخوان کمک می کند و ممکن است به جلوگیری از پوکی استخوان کمک کند.

ویتامین C موجود در هویج نیز به تولید کلاژن کمک می کند. کلاژن یک جزء کلیدی منبع قابل اعتماد بافت همبند است و برای بهبود زخم و حفظ سلامت بدن ضروری است.

در اینجا درباره سلامت استخوان و رژیم غذایی بیشتر بدانید.

هویج دو فصل بهار و پاییز دارد اما معمولاً در تمام سال در سوپرمارکت ها موجود است. مردم می توانند آنها را تازه، منجمد، کنسرو شده، ترشی یا آبمیوه بخرند.

بهتر است هویج را در یک کیسه پلاستیکی در بسته در یخچال نگهداری کنید. هر گونه سبزی را قبل از نگهداری از قسمت بالایی جدا کنید تا از جذب رطوبت و مواد مغذی از ریشه جلوگیری شود.

هویج یک سبزی همه کاره است. مردم می توانند آنها را به صورت خام، بخارپز، آب پز، برشته یا به عنوان یک ترکیب در سوپ و خورش مصرف کنند. جوشاندن سبزیجات می تواند مقداری از محتوای ویتامین را کاهش داده یا از بین ببرد. هویج خام یا بخارپز بیشترین ارزش غذایی را دارد.

سبزیجات ارگانیک محصول روش های کشاورزی هستند که از کودهای مصنوعی، آفت کش ها یا مواد افزودنی استفاده نمی کنند.

یک مطالعه در سال 2019 نشان داد که هویج ارگانیک به طور قابل توجهی دارای سطوح بالاتر ویتامین C، ویتامین E، بتاکاروتن، فسفر و کلسیم نسبت به همتایان غیر ارگانیک خود است.

خوردن مواد غذایی ارگانیک همچنین می تواند قرار گرفتن فرد در معرض آفت کش های بالقوه مضر را کاهش دهد.